Climber Worldwide
Climber FI Client Case Telia

”Asiakaskokemus on nyt paljon parempi” – tällaista lisäarvoa Telia on saanut Vizlibin laajennuskirjastoista

 

Telia on yksi Suomen johtavista yrityksille ICT-palveluja tarjoavista yrityksistä, jonka runkoverkon kautta kulkee kolmannes koko maailman nettiliikenteestä.

 

Parempia esityksiä ja dashboardeja

Climber on tehnyt yhteistyötä Telian kanssa Qlik Sensen Vizlib-laajennuskirjastojen parissa. Alun perin haasteena oli, ettei Qlik Sensen perinteisillä kaavioilla saatu tehtyä haluttuja esityksiä ja dashboardeja.

”Normaaleilla laajennuksilla emme saaneet muotoiltua haluamiamme esityksiä ja dashboardeja. Climber oli tehnyt hyviä ja uusia laajennuksia, jotka kiinnostivat meitä. Niiden ominaisuuksilla saimme rakennettua parempia ja visuaalisempia dashboardeja”, Telian Senior Development Manager Tommi Lahti toteaa.

Telia sai Climberilta demoja laajennuskirjastoista. Lahden mielestä demot toivat lisäarvoa, koska niistä näki, miten Climber on itse käyttänyt laajennuskirjastoja.

”Climber oli tehnyt sellaisia laajennuskirjastoja, jotka vastasivat nykypäivää ja olivat aikaansa edellä.”

Telia on ottanut Vizlibin kaikki laajennuskirjastot käyttöön.

 

Laajennuskirjastojen hyödyt

Lahti kuvailee, mitä hyötyjä Telia on saanut laajennuskirjastoista.

”Asiakaskokemus on nyt paljon parempi, ja käytettävyys on erilainen loppukäyttäjän tehdessä applikaatioita. Visuaalinen näkymä on myös erilainen: jo ensisilmäyksellä saa paremmin kuvan asioista, kun kaavioita voi tehdä erilaisilla värityksillä tai viivan paksuuksilla.”

Laajennuskirjastot ovat erittäin kustomoitavia ja yksinkertaisia käyttää, eikä hienojen visualisointien tekemiseen tarvitse kehittäjätason osaamista. Lisäksi laajennukset mahdollistavat kommenttien lisäämisen kaavioihin.

”Minkälaista visualisointia haluat tehdäkään, laajennuskirjastoiden avulla on yksinkertaista käydä asioita läpi. Simppeliä kenelle vaan.”

Kustomoitavuus on luonut Telialle itsepalvelukulttuuria, kun loppukäyttäjät pystyvät tekemään haluamiaan asioita datalla.

”Luo sellaisen kulttuurin, että otat haluamasi datan ja voit pyöritellä sitä haluamallasi tavalla. Loppukäyttäjä on saanut mahdollisuuden rakentaa omia kaavioitaan.”

 

Konsultointia ja nopeaa tukea

Climber on tarjonnut Telialle jatkuvaa ja nopeaa tukea laajennuskirjastoihin liittyen. Lisäksi mikäli on tullut jotain pulmia, bugeja tai kysymyksiä, Climber ja Telia ovat pitäneet konsultointipäiviä, joissa Climberin konsultti on ollut ratkomassa pulmia.

”Pistää vain ongelmankuvauksen heille – reagointi on nopeaa. Vastaukset ja uudet versiot tulevat äkkiä. Lisäksi Climberin Ruotsin-kaverien kautta voi selvittää asioita. Climberilla on laaja verkosto ympäri Pohjoismaita.”

 

Miksi Climberin kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä?

Lahti tiivistää, mitä hyötyjä Telia on saanut laajennuskirjastoista ja Climberin kanssa tehdystä yhteistyöstä.

”Laajennuskirjastot luovat arvoa, sillä niillä saa selkeämmän ja yksinkertaisemman kuvan liiketoiminnan sujuvuudesta. Dataan pääsee helposti syvälle kiinni, ja sitä on pienemmässä tilassa enemmän näkyvillä. Tämä luo arvoa, kun itse ei tarvitse filtteröidä niin paljon ja haluamansa luvun saa suoraan. Loppukäyttäjille luodaan arvoa, kun kirjastojen avulla saa parempia, yksinkertaisempia ja hienompia lopputulemia.”

Tommi Lahti – Telian Senior Development Manager

”Climberilla on osaamista ja laajaa sekä vankkaa kokemusta. He pystyvät paneutumaan asiakkaan liiketoimintaan ja tekemään asioita asiakkaan mukaisesti sekä toimimaan nopeasti, jos on jotain pulmia”, Lahti summaa tyytyväisenä.

Ota yhteyttä!

Jussi Saarinen

Managing Director
jussi.saarinen@climber.fi
+358 40 756 7340